BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

20.3.12

Funderingar..


Varje dag när jag åker hem från jobbet så sitter det en tjej på gullmars på marken och tigger. Det spelar ingen roll om jag slutar 14 eller 20, hon sitter där iaf.
Det är aldrig någon som slänger ett öga på denna tjej.
Idag när jag var påväg hem så sitter hon där som vanligt, det som var ovanligt idag dock var att en kvinna gick fram till tjejen och gav henne en kaffe och en cheeseburgare. Kvinnan satt sig på huk och började prata med tjejen och gav några slantar.

Det mina vänner är en riktig hjälte i mina i mina ögon.
Jag blir lite sné på mig själv som aldrig tar mod till mig och gör en sån fin sak.

Att sätta sig ute i flera timmar och bara sitta för att få några kronor kräver nog rätt så mycket, inte direkt tropisk hetta ute.

Sen om hon var svensk eller hade utländsk bakgrund spelar ingen roll, lika hemskt iaf att man behöver gå så pass långt.

Nä, någon dag så ska jag också vara en hjälte i någon annans ögon, så är det bara ..

0 i dont care: